Hvad skal jeg gøre

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg gøre

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 6 år 3 måneder siden

Jeg kan virkelig godt lide en for min min klasse og ved ikke om hun også kan lide mig

Svar:

Kære dig,

Du har fundet en pige, som du rigtig godt kan lide, men du ved ikke om hun også kan lide dig. Det kan også være svært at vide, men man gøre lidt for at finde ud af det. Først og fremmest tænker jeg på, hvor meget i mon snakker sammen? Prøv at lægge mærke til om hun tit snakker til dig og evt. også om hun kigger lidt efter dig. Hvis I nu snakker sammen ligeså meget som i snakker med andre fra klassen, så kan du prøve at komme til at snakke mere med hende alene. Hvis du ser hun står alene på et tidspunkt, kan du gå over til hende. Jo mere i snakker sammen, især alene, jo mere vil du kunne mærke om der er noget imellem jer. Der er også den mulighed at du spørger hende direkte på et tidspunkt, hvor det bare er jer to. Du kan starte med at sige at du rigtig godt kan lide hende, og spørge om hun har det på samme måde med dig. Så får du svar med det samme, og hvis hun også kan lide dig, er det jo bare rigtig dejligt. Hvis hun ikke har det på samme måde, men kun ser dig som en ven, så skal du være glad for at du fik det at vide. Det kan selvføgelige være lidt svært i starten at hun så ved at du kan lide hende, men det hele skal nok blive fint igen.

Jeg håber du finder modet til at gå til hende - jeg krydser fingre for dig.

Bedste hilsener,

Charlotte

Charlottes billede
Charlotte fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål