Hvad skal jeg gøre

brevkassespørgsmål

Hvad skal jeg gøre

brevkassespørgsmål af
Annonym
13 år
Oprettet 4 år 5 måneder siden

Hej jeg er en dreng på 13 år siden jeg var lille har jeg aldrig sådan rigtigt vasket min pik på glansen og sårn og har aldrig rigtigt prøved at trække mit forhud tilbage men jeg fandt jo så lige ud af her for nogen dage siden and jeg ikke kan få det helt tilbage når jeg har stådreng jeg søgte så lidt om det på google og fandtud af at man skal gå til lægen med det jeg fik snakket lidt med min mor om det og hun sagde jeg bare skulle trække det så langt ned jeg kan hver eneste morgen i badet men jeg kan ikke lide at vide om virker fordi jeg vil rigtig meget på gerne til en læge og få sådan moget creme der kan løsne det,

jeg har aldrig rigtig tænkt over det fordi jeg jeg onnanere så trækker jeg det jo aldrig helt ned og så vil jeg vide om man kan have sex huden at trække forhuden ned plz svar så hurtigt som muligt

Svar:

Kære dig,

Det er rigtig godt, du skriver, jeg kan sagtens forstå, at du er nervøs for situationen. Jeg synes, det er mega fedt, at du har snakket med din mor om det, så du ikke går med det helt alene.

Det er vigtigt, at man vasker sig bag forhuden, og derfor også vigtigt at kunne trække forhuden tilbage. Derfor lyder det også problematisk, at du ikke kan. Du må endelig ikke prøve med magt at tvinge den tilbage, for så kan du ende med at skade dig selv. Jeg tænker, ligesom du, at det er en god idé at gå til læge, så lægen kan bedømme om der skal gøres noget - og i så fald, hvad. Det kan også sagtens være, at forhuden bare lige skal "trænes" til at kunne trækkes tilbage, så det er også vigtigt, at du (som din mor siger) øver dig i at trække den tilbage - men igen, uden magt, det må ikke gøre ondt. Hvis der er et problem, vil lægen kunne se det med det samme, og det kan sagtens være, du bare skal i behandling med en creme.

Her kan du læse mere om forhud og forhudsforsnævring

Held og lykke!

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål