Hvad skal det betyde?
brevkassespørgsmål af
Juliana
15 år
Hejsa brevkasse. For ca 4 måneder siden, mødte jeg en fyr til en fest. Vi kyssede lidt, og havde det enlig ret godt sammen den aften. Vi begyndte så at skrive derefter, og her for nogle uger siden var vi så sammen, hjemme hos mig, hvor han mødte min familie. Vi lavede ikke noget, men slappede enlig bare af. Jeg har så spurgt, om vi ikke skal finde en dag, og han skrev så at det skulle vi. Men han skrev også, at han var booket, og ikke rigtig havde tid her det næste stykke tid pga nogle fester han skal til. Jeg spurgte ham så hvornår han så kunne være sammen, og han svarede "Jeg ved det ikke, jeg er lidt forvirret fortiden." Jeg spurgte ham så, hvad det var at han var forvirret over og han svarede "Jeg kan jo rigtig godt lide dig, men jeg ved bare ikke om jeg gider at have en kæreste." og her på det seneste, har vi ikke skrevet lige så meget som vi plejer og han skriver ikke lige så meget mere. Jeg føler ikke rigtig at han finder sig tid til at finde en dag, men han skriver også at jeg er smuk og at han bare skal tage sig sammen. Jeg tænker bare at hvis han virkelig godt kunne lide mig, burde han så ikke ville mere end bare at have en flirt? jeg skrev så til ham at han skulle til at beslutte sig, for jeg gad ikke spilde min tid. han skrev "Måske spilder du den på mig, men jeg skal også bare tage mig sammen." Han sagde at han var bange for at binde sig. Hvad skal det her betyde? er han pisse nervøs? er han genert? eller bare ikke interesseret længere...?

Svar:
Kære Juliana!
Jeg kan godt forstå, at du er forvirret, når du ikke rigtig har kunnet finde ud af, om han ønsker at tage jeres flirt skridtet videre. Jeg synes, at det er vildt fedt, at du har spurgt ham direkte, for det er nogle gange bare nødvendigt, selvom det kan være noget, hvor man lige skal samle mod til sig. Det er selvfølgelig træls, at han så stadig ikke har givet dig et direkte svar, men stadig danser lidt udenom det, hvis man kan sige det sådan.
Jeg kan desværre ikke fortælle dig præcis, hvad det betyder, at han opfører sig sådan her, for jeg tror, at det kan betyde forskellige ting. Det kan være en måde at spille lidt kostbar på, det kan være, fordi han ikke ved, hvordan han skal sige det, hvis det faktisk er, fordi han er ikke er interesseret i mere end en flirt. Omvendt kan det også være fordi han synes, at det er enormt svært at være ærlig om det, hvis han faktisk virkelig gerne vil dig, og det kan også være fordi, at han måske ikke helt selv ved, hvad han vil. Det er enormt svært at sige, og det er også derfor, at jeg virkelig godt forstår, at du er forvirret.
Jeg tænker, om det bedste vil være at tage fat i ham igen, men måske at tage snakken ansigt til ansigt? Høre ham om I skal gå en tur eller noget og lige få snakket ordentligt om det, for det kan være rigtig svært at snakke om sådan noget her over SMS, idet man så ikke kan se personen. Du skriver, at han har sagt, at han er bange for at binde sig, og at han ikke helt ved, om han gider have en kæreste, så måske det kunne være en god idé at få vendt, hvilke forventninger I hver især har til, hvordan jeres forhold skal være, hvis I blev kærester? Jeg ved ikke om det for den ene af jer eller måske jer begge to vil være jeres første kæreste, men hvis det er, så kan man måske godt være usikker på, hvad det er, man går ind til. Hvis nu man tror, at det f.eks. betyder at alle weekender skal bruges med sin kærester, og at man ikke længere har tid til også bare at hænge ud med sine venner, så er det måske lidt nemmere at forstå, at man er usikker på, om det er noget, man har lyst til. Så jeg tænker, at det kunne være en rigtig god idé at give jeres flirt en chance mere, men én fair chance hvor I virkelig får snakket det hele igennem og kan finde ud af, hvad I begge to har det bedst med lige nu. Hvis I så finder ud af, at det ikke skal være jer lige nu, så betyder det ikke, at det ikke kan blive jer senere hen, hvis det om en måned, et år eller andet pludselig føles mere rigtigt for jer begge, end det gør nu. Og det kan være en god ting at huske sig selv på, at bare fordi man på et tidspunkt går hvert til sit, så behøver den dør ikke at være lukket for evigt.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at du snart kan få noget afklaring på hvad der skal ske med jer to fremadrettet.
De bedste hilsner fra Amanda