Hvad kan jeg blive?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej! Jeg er og har altid været meget kreativ og dygtig. Jeg er vant til altid at få positiv response på mine ting. ''Hvor har du lært at tegne sådan'' og ''Guuud! Lav også en til mig'' er noget jeg høre tit, så jeg tænkte at siden jeg kan finde ud at det og er glad for det kan jeg ligeså godt få et arbejde med det når jeg bliver voksen. Har du nogle råd? Man skal nemlig helst bruge den lille krøllede valnød, for jeg keder mig, hvis ikke jeg skal tænke;) (så længe at det ikke er matematik!) Her er en liste over ting jeg kan lide: Tegning, akvareller, manga, Kaligrafi, pottemageri, polymer ler, kobber smykker, kolager, indretning,designe flot tøj, men kan nu ikke sy. Skrive melodier (på nodepapir) og skrive historier og tekster til sange. På forhånd tak!:D:D

Svar:
Kære .....
Tak for dit spørgsmål. Det er dejligt at høre du er så kreativ. Du har heldigvis mange år til at finde ud af, hvad du skal vælge af uddannelse. Jeg synes det er dejligt, du prøver så mange forskellige ting af. Jeg tror, du har brug for at udtrykke dine tanker og følelser gennem din kreativitet. Derfor er det meget vigtigt, at du laver plads til det (også selv om der er mange lektier i skolen). Det du skal være meget opmærksom på er, at det du laver, skal mærkes rigtigt for dig. Det er dejligt, at der er mange, der kan lide, det du laver. Men det er DIT BILLEDSPROG, der er vigtigt.
Hvis du har mulighed for at tage nogle kurser eller komme på en efterskole, hvor du kan komme i dybden med nogle af de ting du arbejder med. Kan du lære meget om forskellige teknikker.
Drømmen om at leve af sin kunst er lige så luftig, som drømmen om at blive en berømt musiker. MEN der er mange områder, hvor du kan bruge din kreativitet: Design, undervisning, illustration, guldsmed, tøj, indretning, pædagog ......
Det aller aller vigtigste er, at du bliver ved med at udvikle dig, og at du bliver udfordret på dine evner af nogen, der kan lære dig nye muligheder. Du lærer ikke så meget af at være den bedste
Jeg håber, du kan bruge mit svar, og du er velkommen til at skrive igen.
Mange hilsner fra Lise.