Hvad er det i mine trusser?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej.. Hver gang jeg har skiftet trusser, opdager jeg noget hvidt - og vådt - i dem.. når jeg tager de nye på, og skal på toilettet nogle timer efter, er det pludselig også i dem. Det er vildt irriterende og ubehageligt, da jeg kan mærke det.. Jeg tænker på en måde udflåd, men er ikke sikker. Det er forskelligt hvor meget der er. Håber i kan svare..

Svar:
Hej med dig.
Det lyder som udflåd du har i dine trusser. Det er helt normalt, at man begynder at få udflåd, når man kommer i puberteten og lige inden man får sin menstruation.
Det er meget forskelligt, hvor meget udflåd man har.  I nogle perioder vil det være ret slimet og i andre lidt mere tykt og hvidt. Alt sammen er helt normalt. Udflåd kan dog godt være noget, som man lige skal vænne sig til, så hvis det generer dig meget kan du evt. bruge et trusseindlæg, så dine trusser ikke bliver så våde.
Mange hilsner Pernille