Hvad🥺
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Her den anden dag legede jeg med en fra min klasse og min bror. Og på et tidspunkt siger min ven at vi ikke er rigtige venner og bare kender hinanden 🥺 Og jeg tigre er det min skyld at vi ikke er venner 😭😭

Svar:
Hej med dig,
Det lyder som en rigtig ubehagelig oplevelse. Jeg ville også være blevet ret ked af det og forvirret, hvis min ven sagde sådan til mig. Hvis jeg var dig ville jeg spørge min ven hvad han/hun mente med det. Og så ville jeg også sige,at jeg blev ked af det og forvirret over, at han/hun sagde sådan. Det Lyder i hvert fald til, at det er sådan du har det. Og det må din ven godt få at vide.
Du skriver, at I også legede med din bror. Nu ved jeg ikke om det er en storebror eller lillebror, men måske kan du prøve at snakke med din bror også. Du kan fx spørge ham, hvordan han oplevede situationen, og hvad han tænkte, da din ven sagde, at I ikke er rigtige venner. For det er en ret sårende udmelding at komme med. Og det må have været ret svært for dig at vide, hvad du skulle stille op med den. Især nu hvor I var midt i at lege.
Jeg håber du får talt med din ven og at I finder ud af det.
Held og lykke!
Mange varme hilsner,
Siv