hund død - alt går ned

brevkassespørgsmål

hund død - alt går ned

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

hej.

for ca. et år siden døde min hund og er så ked, fordi at lige siden har min farmor fået det dårligere(noget med hjertet) og min mor og far er flyttet fra hinanden(bor tæt på hinanden).

man jeg har ikk været mig selv, jeg har grædt meget og mine veninder forstår mig ikk og det værste er at min mor og far ikk kan forstå mig!

jeg går væk fra mine veninder og klassen i frikvaterene og gemmer mig et eller andet sted fordi jeg er så ked

kan du hjælpe mig???

Svar:

Kære dig.......

Det gør mig ondt, at der pludselig er så mange ting i dit liv der falder fra hinanden, sådan kan jeg læse, at du føler det, at alting bare er dig imod.

Du skriver, at du ikke har nogen som du kan tale med. Dine veninder og forældre forstår dig ikke.

Måske du har en sød lærer som du kan tale med? Læreren vil måske kunne hjælpe dig så du får det bedre i skolen og ikke går og gemmer dig. Du kan måske også tale med en venindes mor eller en i din familie?

Det er vigtigt du finder en voksen som du kan tale med. Du må ikke går alene rundt og være ked af det. Det hjælper at tale om det.

Du kan evt. også chatte herinde i Cyberhus chatrådgivningen, der kan du måske få nogle gode råd og hjælp til at sætte ord på alt det som er svær lige nu.

Jeg kan jo sagtens skrive til dig, at det bliver bedre. Men når man står midt i problemerne, så virker det hele lidt uoverskueligt.

Men jeg tror på, at det bliver bedre for dig, men du bliver nødt til at tale om det. Du må ikke lukke dig inde.

Mange tanker
Charlotte