Hun er mega bange for mig nu?
brevkassespørgsmål af
Caroline
14 år
Min kæreste lå og slikkede min fisse og, så kommer hans lille søster ind, ig skriger og løber ud til hendes mor, EJJ seri det var fkn akavet, vi skynde ogs at tage tøj på og gå ud til dem, men heldigvis grine hans mor bare... og så til aftens maden skulle moren self fortælle det til hans far, gun hvor var det akavet, men alligevel ikke, da vi til høre hans forældre have sex Er det for underligt, er det unormalt, hans søster er helt bange for at se mig, da vi jo lå uden dyne(da det var pænt varmt) og så lå jeg med spredte ben og lå og slikkede mig imens jeg stønnede, og hun så det (lille søsteren) help hvad gør jeg?

Svar:
Hej med dig
Det lyder som om at det var en lidt pinlig situation, som dig og din kæreste endte i, selvom I bare prøvede at være intime sammen. Det er rigtig fint at du har skrevet ind til os.
Du skriver ikke hvor gammel din kærestes lillesøster er, men jeg tænker at hun nok ikke er gammel nok til at forstå hvorfor eller hvordan man er seksuelle sammen. Derfor kan jeg godt forstå hvis hun er blevet lidt skræmt eller forvirret over det hun så, og jeg tænker egentlig at det bedste du kan gøre, hvis du har mod på det, er at tage en snak med hende. Du behøver ikke at gå i detaljer, men det er måske fint at hun ved at når man bliver ældre og man finder en som man er rigtig glad for, så kan man få lyst til at vise den glæde på nye måder, som f.eks. det hun så.
Jeg tænker dog også at det er vigtigt at du siger til hende at man selv og den anden skal føle sig klar til det, og at det altid er ok at ændre mening. I den forbindelse vil jeg også lige nævne at gennemsnitsalderen for den første gang, stadig er 16 år, mens at nogen venter endnu længere. Det afhænger altsammen af hvornår man føler sig klar.
Så mit råd til dig vil være at tage en snak med hende, så hun ikke går rundt med en masse ubehagelige følelser omkring det hun så. Hvis hun nu stiller flere spørgsmål end du kan eller vil svare på, så kan du sagtens bede hende om at snakke med hendes mor. Der findes også den side som hedder privatsnak.dk hvor man også kan få rådgivning om sexualitet som 10-12 årig.
Jeg håber at I får renset luften mellem jer, og at din kæreste og dig måske låser døren næste gang :)
Venlig hilsen
Signe