Hovedpine
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej brevkasse
jeg har udforsket mig selv i ca. 2 år ved at onanere, men hvergang jeg onanere og for den dejlige følese får jeg sygt hovedpine i 30 min.... er det mig der gør noget galt? HJÆLP

Svar:
Hej med dig.
Det er rigtig ubehageligt at have hovedpine, og det må være særlig frusterende at få efter du onanerer og måske har fået orgasme, da det som regel er noget, der er rart. Men faktisk hedder det, du oplever "sexhovedpine", som er et kendt fænomen, og man regner med at omkring 1 % har det, men man kender desværre ikke årsagen til det. Nogen mener, at det kan skyldes at nogle blodkar i hjernen udvider sig, så det øger trykket i hjernen og trykker på nogle nerver, der så skaber hovedpinen. Man man ved ikke om det er årsagen. Det kan også være, at det er spændingshovedpine du får. Man kan nemlig godt komme til at spænde i hele kroppen på en uheldig måde, når man får en orgasme. Men det lyder til, at det er noget, der sker konsekvent hver gang du onanerer, så det er måske lidt usandsynligt, at det er spændingshovedpine hver gang. Men det er en mulighed, og så handler det om at slappe af mest muligt, eller finde en anden stilling at onanerer i.
Du kan måske prøve at lægge mærke til, om hovedpinen kun opstår, når du onanerer, eller også om det sker, når du ellers anstrenger dig fysisk. I så fald vil det være en god idé at tage til lægen. Generelt er det altid en god idé at tage til lægen, hvis man er bekymret for ens helbred. Selvom sexhovedpine menes at være ufarligt, så kan det være en god idé at blive tjekket, hvis det er noget, der er stået på i lang tid og hovedpinen ikke stopper relativt hurtigt igen.
Mange hilsner Karoline