Holder lige meget af dreng og pige
brevkassespørgsmål af
Emilia
15 år
Hvad skal man gøre hvis man synes man holder lige meget af en dreng og en pige? Jeg holder virkelig meget af en dreng som er sygt god ved mig. Vi var sexuelt sammen her lige før ferien og igen i starten af ferien. Han var meget hensynsfuld og opmærksom og det har været meget tilfredsillende for mig. Men jeg er også virkelig gode veninder med en pige som jeg bare synes er supersød. Jeg spurgte hende så om hun ville være med til og ligge sammen her i ferien og det ville hun gerne prøve. Det har vi så lige prøvet og det var også virkelig godt og meget tilfredstillende for mig. Så nu står jeg og aner ikke mine levende råd. Hvem skal jeg vælge, skal jeg vælge begge eller ingen? Jeg er SÅ meget i tvivl. Kan i hjælpe mig?

Svar:
Hej Emilia
Det er forståeligt, at du er i tvivl og har blandede følelser. Følelser kan være komplekse, og det er okay at føle sig stærkt knyttet til flere mennesker. Før du træffer en beslutning, er det vigtigt at overveje, hvad du søger i et forhold og hvilke værdier der er vigtige for dig.
Tag dig tid til at reflektere over, hvad du ønsker i fremtiden, og hvordan de her to forskellige mennesker kan passe ind i dit liv. Samtidig er det her jo ikke alene din beslutning. Hvad ønsker drengen og hvad ønsker pigen? Hvad ønsker de at have ud af jeres relation. Særligt, når du går med tanken om at vælge dem begge, er det selvfølgelig ret afgørende at tage en åben snak med dem hver især. Vil de være okay med at du er sammen med dem begge, eller er det en deal-breaker for dem?
Kommunikation er nøglen - tal åbent med begge om dine følelser og forventninger for at undgå at skabe forvirring eller sårer nogen. Jeres snakke kan nok også hjælpe dig selv til at blive tydeligere på hvad der er det rigtige for dig at gøre.
Husk, at der ikke er nogen rigtig eller forkert beslutning. Følg dit hjerte og dine værdier, og over tid vil du sandsynligvis finde ud af, hvad der er bedst for dig.
Mange hilsner Pedro