Hmm?
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej Cyberhus. Jeg kan godt lide at onanere og har ikke haft menstruation endnu, men er lidt usikker på om det med at onanere kan gøre at jeg ikke for min menstruation som jeg burde?

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål.
For at svare helt konkret på dit spørgsmål, vil jeg starte med at sige, nej det har ingen indflydelse på din menstration, om du onanere eller ej. Hvornår man som pige får sin menstration er meget forskelligt og jeg syntes absolut ikke at det er unormalt, at du som 12 årig ikke har fået den endnu. Tag du den bare med ro, den skal nok komme.
Med hensyn til onani, så syntes jeg at det er rigtig fint at du har lyst til det, bliv du bare ved med at udforske din krop og din seksualitet.
Jeg håber at du kan bruge svaret, du er altid velkommen til at skrive til os igen.
Hilsen Marie