Hjælp hvad kunne det fx være

brevkassespørgsmål

Hjælp hvad kunne det fx være

brevkassespørgsmål af
Mia
15 år

Hej Jeg ved godt at i ikke er læger, og jeg burde gå til lægen med dette, hvilket jeg sikkert også ender med. I flere måneder nu har jeg oplevet, noget virkelig ubehageligt jeg ikke ved hvad det er,jeg har søgt på internettet, men kan ikke finde noget der ligner.Jeg oplever flere gange om dagen være dag, at jeg ligepludselig: -for det ekstremt varmt -bliver svimmel -for kvalme -for det som om jeg skal falde om -for sygt ondt i hoved -jeg begynder at svede -kan nærmest ikke tænke -for svært ved at holde balancen -bliver virkelig rød i hoved -bliver slap -for det lidt som om jeg har feber, er syg eller et alla andet i den stil -den mindste lyd går ind i mit øre og gøre ond Det kan vare lige fra et par minutter, til et kvarter eller tyve minutter. Det skal lige siges igen, at det er rigtig mange gange om dagen. Som sagt begyndte det for nogle måneder siden, hvor det ikke var så slemt, det er kun blevet være desvære. I nogle sjældne tilfælde, kan mine hænder, ben og arme begynde at ryste en lille smule, men jeg er ikke bange når det sker. Når det sker kan jeg knap nok ligge tallene tre og fire sammen, jeg kan tabe hvad end jeg har i hånden, eller hvis jeg skal tage fat i noget, tager jeg det forkerte eller kan ikke få fat i det, fordi jeg, ja ærligt jeg ved ikke lige hvad der sker. Jeg kan heller ikke læse når set er, ikke fordi jeg ikke kan se hvad der står, men det er som om min hjerne bare ikke virker når det sker. Det skal lige siges, at jeg kan have det helt fint og godt, men så ligepludselig sker det, og så har jeg det godt når det endelig er slut, lige indtil næste gang. Det sker ofte, når jeg skal igang med undervisningen svært eller let, og når jeg spiller spil, men også når jeg ingenting laver. Jeg kan ligesom bare ikke helt lave noget, når jeg har det sådan, så ikke nok med at d et er sygt ubehageligt, så hindre det mig, også i at gøre en masse ting ordenligt. Ved godt jeg skal gå til lægen, men har i nogle bud på hvorfor jeg for det sådan? Ville blive glad hvis i gjorde, så man ikke kan se det meste af mit spørgsmål(-:

Svar:

Kære Mia

Tak for dit spørgsmål - jeg kan rigtig godt forstå det generer dig og kan hindre dig i at være helt til stede og nærværende i det du går og laver når du oplever de symptomer du beskriver.

Umiddelbart er der ikke én diagnose der klart kan forklare dine symptomer og det ville være for omfattende at komme med teoretiske bud og forklaringer på hvad det kan skyldes her.

Det er rigtig vigtigt at du få en snak med din læge om dine symptomer og kan fortælle ham/hende om omstændighederne/de situationer du oplever dem i så din læge kan undersøge dig nærmere.

Det er ikke sikkert I finder en årsag, men det er vigtigt at udelukke specifikke lidelser/sygdomme.

Jeg håber du snarligt får en tid ved lægen og hvis du oplever en akut forværring synes jeg du skal søge lægehjælp med det samme.

De bedste hilsner

Ida, læge

Idas billede
Ida fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål