Hjælp
brevkassespørgsmål af
Isabella
13 år
Hej det var bare fordi jeg var til fest for en uge siden og der mødte jeg en sød fyr vi to så hjem og vi lå også til at se film og ligepludselig ligger vi helt nøgen og så spørger han " er du klare" så siger jeg "ja"
Jeg havde også mens den nat vi gjorde det men det var rigtigt rart
Men jeg ville bare spørger om det er færdigt at havde menstruation i mens man havde sex

Svar:
Hej :)
Tak for dit spørgsmål til brevkassen. Du skriver ikke så meget, så jeg ved ikke om det var din første gang sammen med en fyr, men det er godt at det var en rigtig rar oplevelse. Sådan bør sex altid være :)
Der er ikke noget farligt i at have sex imens man har menstruation, men der er stadig en meget lille sandsynlighed for at du kan blive gravid, hvis ikke man bruger en form for beskyttelse i form af kondom eller lignende. Det er også muligt at blive smittet med forskellige kønssygsomme hvis ikke man bruger kondom, så det vil jeg anbefale dig/jer at gøre for at passe godt på dig selv og din krop :)
Mvh.
/Trine