HJÆLP!
brevkassespørgsmål af
JENS
15 år
Hej Cyberhus Jeg er en dreng på 15 år og onanere dagligt, men jeg vil gerne have en pige som jeg kan have sex med, men er bange for at spørge pigen jeg kan lide. Er bange for hun ikke gider at have sex med mig. HVAD SKAL JEG GØRE?

Svar:
Hej Jens.
For det første så et det jo rigtig fint at du onanere og kan mærke din egen lyst. Du er en ung og viril mand og det er også helt fint at du har lyst til at prøve at have sex med et andet menneske.
Du skriver at du er bange for at spørge den pige at kan lide, om i skal have sex og det kan jeg godt forstå, for du kommer til at stille dig selv i en lidt sårbar og udsat position, hvor du vil risikere at få et nej. Når det så er sagt, så syntes jeg at du skal tænke meget over, hvad det er du evt. siger til den pige du gerne vil gå i seng med.
For mange mennesker handler sex om mere end blot kropslig lyst, det handler også om have have følelser for nogen, føle sig tryg i deres selskab og føle sig begæret og ikke mindst set. Hvis du er glad for den her pige og måske godt kunne tænkte dig andet med hende et blot at have sex med hende, så syntes jeg at du skal starte dit initiativ der.
Det kan være at du skal se om ikke I kan tilbringe noget mere tid sammen, måske du kan fortælle hende at du godt kan lide hende, når der er gået et lille stykke tid og hvis hun også kan lidt dig, så kan det være at i kan bevæge hen mod måske at kysse lidt og så tage den derfra.
Sex kan være en rigtig stor ting at begive sig ind i, så tag bare din tid - og pres endelig hverken dig selv eller hende ind i noget i ikke helt er klar til. Nå I er klar, så bliver det også meget sjovere og rarer at have sex.
Jeg håber at du kunne bruge svaret til noget.
Hilsen Marie