Hjælp

brevkassespørgsmål

Hjælp

brevkassespørgsmål af
Jens
15 år
Oprettet 5 år 7 måneder siden

For cirka en måned siden lå jeg i min seng fordi jeg var træt min mor kom så ind og sagde jeg skulle tage mine bukser ad det gjorde jeg så hub begyndte at sutte lidt på min “pik” jeg spurgte min mor om det var normalt og hun sagde ja lidt efter havde vi så “sex”siden den dag har vi haft “sex hver mandag aften

Svar:

Hej med dig

Lad mig starte med at skrive at det ikke er normalt at mødre og sønner har sex, og at det er ulovligt i Danmark. Det din mor gør, er et overgreb, og det er ikke okay. Det virker også til at du godt er klar over at det ikke er okay, da din titel er "hjælp".

Derfor tænker jeg at du gerne vil have hjælp til at få det stoppet, og det bedste du kan gøre, er at fortælle det til en voksen med det samme. Det kan være en lærer i skolen, en pædagog i klubben eller en anden voksen du er tryg ved. Når du fortæller dem om hvad din mor gør, så er de forpligtet til at reagere og finde hjælp til dig. Selvom det er svært at skulle fortælle andre om hvad der sker, så er det vigtigt at du forstår at det ikke er din skyld! Hun har misbrugt din tillid, og hun har ikke været en voksen. Derfor er det også vigtigt at du siger nej til din mor, næste gang hun prøver på noget, og gør det klart for hende at det er ulovligt for jer at være sammen seksuelt.

Hvis du har brug for at tale mere om det der sker og hvordan du fortæller det til en voksen, er du meget velkommen i vores chat.

Kærlig hilsen

Signe