Hjem
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej Jeg bliver rigtig forvirret, når kommunen kommer hjem til mig. Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige. Jeg har det godt, der hvor jeg er nu, men det føles underligt, når min storebror ikke er der. Jeg tør ikke sige noget, så jeg lader bare [mine plejeforældre] svare, for de kender mig så godt, og de ved, hvad jeg vil svare. Skal jeg blive ved med at lade [mine plejeforældre] svare for mig?

Svar:
Hej Matilde
Du skriver, at du bliver forvirret, når kommunen kommer på besøg. Hvad er det, der gør dig forvirret? Er det de spørgsmål, de stiller, eller er det, fordi de kommer på besøg?
Kommunen kommer på besøg hos alle plejefamilier for at se, "hvordan det går" - det er en meget normal ting, men det kan selvfølgelig godt være lidt forvirrende, hvis det måske er en person, du ikke kender så godt.
Du bestemmer selvfølgelig selv, hvor meget du har lyst til at tale med kommunen, når de er der, men du skal ikke være bange for at sige noget forkert, for de taler med mange forskellige børn, som bor hos plejefamilier, så de ved godt, at det nogle gange kan være svært at være barn i en plejefamilie, eller at det er svært for dig, når du ikke bor sammen med din storebror mere.
Du lyder til at være en klog pige, og det er rigtig godt, at du kan tale om de tanker, du har om din plejefamilie og din egen familie.
Mange knus og tanker fra Camilla