Hjealp !!!!!!!

brevkassespørgsmål

Hjealp !!!!!!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej, er en pige paa 14.

Jeg kommer fra Polen, men har boet i Danmark i 8 aar, jeg havde det godt i Dk, men sveart med skolen, og ville gerne proeve at leare polsk, saa derfor tog jeg tilbage til polen, hvor jeg nu bor med min far.

Jeg gaar i skole og har det godt i skolen, men i fritiden har jeg ikke noget at lave, fordi pigerne fra min klasse ikke har de samme interesser som mig.

Pigerne fra de andre klasser gider heller ikke veare sammen med mig, fordi de er jalux over mit udseende (saadan har jeg hoert ).

Jeg vil rigtig gerne have saa mange venner/veninder som jeg havde/har i Dk, men jeg kan ikke rigtig tilpasse mig, og desuden er jeg ogsaa ret genert.

Jeg har heller ikke nogen mobil numre endnu, for jeg toer ikke at spoerge, og jeg synes at det altid er lettere at aftale noget over sms... Jeg haaber virkelig du kan hjealpe mig...

Svar:

Hej pige 14 år.

Syntes det er frisk at du har grebet chancen at rive sine rødder op og tage til et andet land, i en alder af 14 år. Det kræver stort mod.

Du skriver at du ikke har de samme interesserer som de andre piger. Syntes du skulle prøve at undersøge hvilke interesser dine klassekamerater laver og se om der er noget af det du syntes der kunne være sjovt at være med til.

Selvom du ikke er en superstjerne til det de syntes er sjovt, vil du vise dem at du gerne vil være sammen med dem og det kan være vigtigere en selve aktiviteten.

En anden mulighed er at prøve at finde ud af, om man kan dyrke nogle af de interesser som du havde i Danmark. Der vil du kunne møde flere mennesker og måske finde venskaber derigennem.

Syntes du skal overveje begge forslag, da det er klart sjovest at gå i skole hvis man har nogle af snakke med i frikvarterene. Det er letter at snakke med klassekameraterne, hvis man har haft nogle gode oplevelser sammen.

Håber du får får nogle gode skoleår i polen.

Mange efterårshilsner
Michael