hjælp søges
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej... jeg har li snakket med en fra chat rådgivning og blev bedt om at skrive til jer... jeg bor ik i arhus kommune men i den samme amd... jeg har brug for jeres hjælp da min kommune er ligeglad med mig... er det muligt?
knus

Svar:
Hej pige 16 år.
Når du ikke bor i Århus kommune, er det ikke muligt at få hjælp fra os her i Ungekontakten. Hvis en ung under 18 år har brug for støtte, er det altid den kommune, hvor man bor, der skal hjælpe.
Du er derfor nødt til at blive ved med at prøve på at få kommunen, hvor du bor, til at hjælpe dig.
Nu ved jeg ikke, hvordan dit forhold til dine forældre er. Om de vil kunne hjælpe dig med at gøre opmærksom på, hvad det er, du har brug for.
Ellers er der måske en søster/bror, bedsteforældre, en skolelærer eller lignende der kan hjælpe dig?
Håber det lykkes for dig.
Med venlig hilsen
Tina Højgaard
Rådgiver, Ungekontakten