Hjælp mig nu ellers klare jeg det ikke

brevkassespørgsmål

Hjælp mig nu ellers klare jeg det ikke

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre overhovedet. Jeg hader så meget at bo på det opholdssted jeg bor på nu. For jeg føler ikke at der sker noget overhovedet at der sker fremskridt jeg har været der i ½ år og der er overhovedet ikke sket noget godt. Jeg for det mere psykisk dårligt af at være der. Jeg bliver mere og mere selvskader for hver dag der går. Cutting er blevet en del af hverdagen og det har det været i mange år. Det er bare blevet værre nu. Jeg har været indlagt to gange på psyk imens jeg har været der . jeg har haft et selvmordsforsøg også imens jeg har været der. Jeg har fået en diagnose borderline før jul. På en måde føler jeg overhovedet ikke den passer eller jo lidt med min selvskadende adfærd og selvmordsforsøg. Jeg vil så gerne væk fra det opholdssted, fordi jeg ikke tror de er dygtige nok til at hjælpe mig. Men når jeg siger jeg ikke vil være der mere. så synes jeg ikke de tager det seriøst nok , så kommer de bare med nogen løsningsforslag til at jeg kan blive der. Men mit ønske er jo ikke at bo der. Ligesom jeg ved at hvis jeg bliver der, at det ender med et selvmordsforsøg igen. Jeg stoler ikke på dem, jeg har ingen tillid til dem overhovedet. . Jeg tør ikke at sige når jeg har det dårligt til dem eller andre ting. Jeg føler jeg er fejlplaceret. Hvis det stod til mig, ville jeg allerhelst ind til København. For der har jeg nogen af mine veninder jeg stoler på, og de har en bedre psykiatri der, der kan være de kan hjælpe mig bedre ind Næstved sygehus, for hos dem føler jeg slet ikke det hjælper. Hjælp mig ellers dør jeg af at være der. for så kan jeg ikke klare mere. Tanker fra felicia

Svar:

Hej Felicia

Jeg kan læse ud fra dit indlæg at du er rigtig ked af at være der hvor du er nu, og du meget gerne vil finde et andet sted, fordi du ikke føler at du kan stole på dem og du føler ikke de er dygtige nok. Du siger de ikke tager dig seriøst når du siger at du gerne vil væk, men forsøger at finde løsninger for dig, der hvor du er nu.

Jeg vil forsøge så godt det er muligt at besvare dine spørgsmål og din tvivl.

1. At du gerne vil flytte opholdsted, derer rigtig mange faktorere det spiller ind, økonomi, plads, faglighed, og målgruppe.
Det kan være rigtig svært at finde nye pladser til allerede anbragte børn og det kan være derfor kommunen og opholdstedet prøver at finde ud af det bedste for dig der hvor du er nu. Jeg tror det ville hjælpe hvis du hjalp med at gøre det nemmere for dig at være der, ved f.eks. at komme med nogen forslag der ville gøre det rarere for dig at være der…

2. Du siger at de ikke kan hjælpe dig.. Men for at modtage hjælp er man nød til at være villig til det. Det vil sige så længe at du har modstand på opholdsstedet vil du ikke kunne mærke om det hjælper. Du nød til at kunne give dig hen. Altså turde stole på dem. Du må finde en du kan prøve at stole på. En pædagog, en lærer, en psykolog? En er et sted at starte til at få opbygget tilliden.

3. Med hensyn til at du skærer, er det et klart råb om hjælp som du er nød til at snakke med de voksne om på opholdstedet. Det er ikke noget du bare kan komme ud af, og slet ikke når det er så tit som du gør. Det er vigtigt at du forsøger at lade være, og forsøger at få hjælp til det.

4. Dine selvmordsøg er ligeledes et råb om hjælp, og kan skyldes rigtig mange ting, men det er vigtigt at du husker at det ikke vil løse noget.
brug energien på at finde en voksen du kan stole på og at du føler lytter til dig.

Jeg vil helt anbefale dig at gå I Cyberhus, chatrådgivning og møde nogle lyttende og dygtige voksne, som gerne vil høre på dig, og som du kan snakke med. De har åbent mandag – Torsdag kl. 14.00 -19.00.

De bedste tanker og hilsner herfra

David

Cyberhus