Hjælp

brevkassespørgsmål

Hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
Oprettet 3 år 9 måneder siden

Jeg har lige været på toilet og der var  nået hvid i mine underbukser og det må være fra min tissekone. Er vildt bange for ved ikke hvorfor det er der. Hjælp.

Svar:

Hej med dig!

Der er ingen grund til at være bange, men det er rigtig godt, at du er opmærksom. Jeg er ikke læge, men jeg vil helt sikkert tro, at det hvide i dine underbukser er udflåd fra skeden. Udflåd er helt naturligt og noget, som alle piger og kvinder har. Det er meget normalt, at det kommer første gang i din alder. Det kan være forskelligt hvor meget udflåd man har, og hvordan det ser ud. Men du skal vide, det er helt normalt, så du skal ikke være bange for det.

Hvis det begynder at lugte grimt, så synes jeg, du skal fortælle det til din mor eller far. Det er ikke pinligt at snakke om, især ikke med din mor, fordi alle kvinder har udflåd. Udflåd som lugter grimt kan være et tegn på infektion, men selv hvis du får en infektion, er det nemt at behandle og ikke farligt.

Jeg håber du kunne bruge mit svar!

Med venlig hilsen

Karoline

KarolineSs billede
Karoline fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål