Hjælp

brevkassespørgsmål

Hjælp

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Oprettet 2 år 8 måneder siden

For noget tid siden(3 måneder ca ) der viste jeg ikke så meget om kønssygdomme og sådan så ehh ja. Jeg stak en gulderod op i mit numsehul. Jeg kan ikke 100% sikket huske at det var en ØKO gulderod MEN, kan det ikke være mega farligt og kan jeg stadig tage skade. Jeg mærker ingen smæte. Det skal også lige siges at der ikke var kondom på Men vådsavietter til skridtet.  Jeg aner ikke hvorfor men kan det være farligt og kan det stadig være der?

Svar:

Hej du

Jeg tror ikke, at du skal være bekymret for, om du har fået kønssygdomme af at onanere med en gulerod. Jeg tænker ikke, at der findes kønssygdomme på gulerødder normalt, og derfor er chancen for, at du har fået en kønssygdom ret lille. Der vil kun være risiko for, at du kan have fået en kønssygdom, hvis du har delt guleroden med nogen, som også har onaneret med den, uden den er blevet gjort ren i mellemtiden.

Du spørger også, om det kan være farligt at onanere med en gulerod. Det er som udgangspunkt ikke farligt, men jeg synes, at du bør overveje at bruge et kondom næste gang. Dels fordi guleroden kan komme til at knække, mens du onanerer med den, og dels fordi du med et kondom undgår at få eventuelle bakterier på guleroden op i numsen. Du skriver også, at det er ca. 3 måneder siden, at du har onaneret med den, og at du ikke føler nogen smerter eller gener. Det tror jeg, du skal tage som et tegn på, at der ikke er noget galt.

Jeg håber, du kan bruge mit svar. Hvis du har flere eller andre spørgsmål, er du velkommen til at skrive igen eller kigge forbi chatten.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål