Hjælp
brevkassespørgsmål af
Dreng
13 år
Hej jeg er en dreng på 13 snart 14 Men jeg har et problem min pik er 3 cm i slap og 8 i stiv, jeg har også et andet problem jeg har meget hår ved min pik og jeg vil gerne barbere det af fordi det irretere mig lidt men jeg ved ikke hvordan jeg skal spørge nogen hvordan keg skal gøre eller hvordan jeg får fat i et barber blad?? plz hjælp mig

Svar:
Hej med dig!
Størrelsen på pikke er ret forskellig, og det er også meget forskelligt, hvor meget pikke vokser fra slap til stiv tilstand. Der er ikke nogen rigtig eller forkert pik, fordi de alle er forskellige, og det er helt okay. Nogle er små og tykke, mens andre er lange og tynde. Nogle er lige, nogle er skæve, og det er helt okay. Hvis længden af din pik virkelig går dig på, så kan det måske være rart for dig at vide, at de flestes pik vokser, indtil de er mellem 17-21 år, så det kan også være, at din ikke er færdig med at vokse endnu. Men uanset, så husk på, at størrelsen f.eks. ikke bestemmer, om man kan have god sex, når man en dag er klar til det, og derfor er din pik helt fin præcis, som den er!
I forhold til det her med barbering, så har Sexlinjen en rigtig fin lille guide med trin, som måske kan være en god hjælp, hvis det er. Ellers er et godt råd også, at hvis hårene omkring din pik er lidt lange, så kan det være en god idé at klippe dem lidt kortere f.eks. med en lille neglesaks, inden du begynder på selve barberingen. Det kan også være, at det er nok for dig bare at klippe dem, der kan du måske prøve dig lidt frem. I forhold til hvor man kan købe barberblade, så kan man typisk købe dem i de fleste fødevarebutikker. Nogle af dem har dem ude i butikken, mens de andre steder hænger ved kassen.
Jeg håber, at det var svar på dit spørgsmål!
Mange hilsner
Amanda