Hjælp

brevkassespørgsmål

Hjælp

brevkassespørgsmål af
Mohammad
17 år
Oprettet 4 år 6 måneder siden

Hej

Jeg har et par røde prikker over mig penis, altså ved bælte stedet? Ved i hvad årsagen er? Sexsygdom?

Svar:

Hej Mohammad

Røde prikker ved penis kan være efter barbering. Når man barberer sig kan huden let blive irriteret bagefter. Hos nogle bliver huden bare lidt rød og hos andre kan der komme knopper. Huden omkring penis er tynd og følsom, og derfor er det helt almindeligt at man kan få knopper efter en barbering.

Røde prikker ved penis kan også være i forbindelse med svamp. Hvis prikkerne klør eller gør ondt, kan det være tegn på svamp.

Jeg vil råde dig til at sørge for at vaske penis også under forhuden med lunken vand hver dag. Hvis der går mere end en uge, og det bliver ved med at være et problem, vil jeg råde dig til at søge hen til egen læge.

Jeg håber, at mit svar kan hjælpe dig.

Venlig hilsen

Lucia

Luchias billede
Lucia fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål