Heste fyren
brevkassespørgsmål af
Laura
16 år
Hej, mit problem er at jeg går til ridning og har mødt en fyr her igennem. Vi snakker fint sammen når vi ses og det hele virker meget naturligt. Vi har ikke vores heste det samme sted, men træner de samme steder. Han er en super skøn fyr, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forsøge på at få det til at blive til mere? Jeg er ikke så god til det der med at starte.. Mine forældre har mødt ham (til træninger og stævner) og er helt vilde med ham, og synes jeg skal gøre et forsøg på at finde sammen med ham - og det vil jeg gerne! Hvad skal jeg gøre for at sætte skub i noget?

Svar:
Kære du
Hvor er det dejligt, at du har fundet en skøn fyr til ridning.
Det lyder som om, at I har det basale på plads: I har snakket en del sammen, det virker naturligt og I er de samme steder. Og så er det jo altid et plus, at dine forældre også er vilde med ham.
Når I træner samme sted, kan du jo begynde at spørge ham, om han ville have lyst til at træne på de samme tidspunkter som dig. Så kan I måske begynde at træne sammen lidt oftere. Måske I kan træne sammen/samtidig, det afhænger lidt af, hvordan og hvornår I kan træne. Hvis det er muligt, kan I prøve at ride en tur kun jer to.
Ellers kan I prøve at lave en aftale uden for ridningen. Du kan evt. spørge ham, om han vil være med til at se et stævne eller lignende sammen, enten i virkeligheden eller på tv. Så har I noget at være fælles om, og kommer samtidig til at lære hinanden bedre at kende. Hvis I har andre fælles interesser end ridning, kan I også lave en aftale der handler om det. Det kan f.eks. være en bestemt film i biografen, som I begge gerne vil se. På den måde kan du sætte skub i, at I kommer til at være mere sammen, evt. alene. Og det kan føre til mere med tiden.
Held og lykke med det!
Venligst
Luna