Helt ærlig :(
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Nu har jeg i en måned forsøgt at logge på jeres chat. 9 gange på 9 forskellige dage. Hver eneste gang er det en mand jeg har logget på hos. Fuldstændig lige gyldigt om jeg har logget på kl 14 eller kl 18. Og hver gang får jeg samme smøre, at det var sørme også uheldigt og jeg bare måtte væbne mig med tålmodighed og et flabet svar om at det altså også kan være godt nok at tale med en mand. Har i ingen respekt eller hvad? Jeg har nok ligesom en grund til jeg bare gerne vil tale med en kvinde men det er åbenbart ikke muligt hos jer? Og fri mig for en eller anden tåbelig smøre om at jeg bare er uheldig og at der også sidder kvinder. Det er sådan set ret svært at tro på efterhånden og jeg er åbenbart ikke den eneste der synes det er rigtig belastende.

Svar:
Hej Pige 15
Helt ærligt så kan jeg godt forstå du er irriteret over at gå forgæves så mange gange. Jeg kan også godt forstå hvis du synes det lyder usansynligt at du bare har været uheldig, men jeg kan desværre ikke rigtig give anden forklaring.
Respekt er vigtigt for Cyberhus, og for alle de rådgivere der sidder i chatten. Både kvinder og mænd sidder med det ene formål at lytte og hjælpe så godt de kan. Det er derfor ikke for at være flabet, hvis du er blevet opfordret til at prøve at snakke med en mand. Det er blot et udtryk for at rådgiveren gerne vil hjælpe.
Det er muligt at snakke med en kvindelig rådgiver, og det lykkes heldigvis for rigtig mange. Jeg kan ikke se langt tilbage, men for de første to uger i februar måned, kan jeg fortælle dig, at der har været 1 dag hvor der kun har været mandlige rådgivere til stede, 2 dage hvor der kun har været kvindelige, og 5 dage hvor der både har været mænd og kvinder. Så det kan lykkes, og du er meget velkommen til fortsat at prøve.
DeBedsteHilsner