Hej jeg er en Dreng på 14 jeg har det som om at min pik ikke vokser. nå den er stiv er ca 7cm og tænker maget på det og vil høre om jeg kan gøre noget
brevkassespørgsmål af
Christian
14 år
Hjælp hjælp

Svar:
Kære Christian
Tak, fordi du vil dele dine tanker med os. Det er helt forståeligt, at du har disse tanker, og det er ganske normalt at være nysgerrig og bekymret over sådanne ting i din alder. Du er i en tid, hvor kroppen udvikler sig meget, og det kan være meget forskelligt fra person til person. Men du er langt fra alene eller den eneste med disse tanker.
Det er en god ide at huske, at vi alle er forskellige og at kroppen udvikler sig forskelligt for alle. Nogle gange kan det virke som om, at tingene går langsommere eller anderledes end forventet. Dette gør ikke din krop mere eller mindre forkert. Vi er alle unikke på hver vores måde. Puberteten sker i forskellige faser, og udviklingen kan fortsætte i flere år endnu. Det betyder, at der stadig kan være tid til, at din krop ændrer sig.
Hvis dine tanker fylder meget og påvirker dig, så kan det være en god ide at snakke med en person, du stoler på. Det kunne være en forælder, en lærer eller en læge. De kan give dig præcis og troværdig information samt støtte, der kan hjælpe med at berolige dine bekymringer.
Vigtigst af alt, husk at være venlig mod dig selv. Det, der gør dig unik, er ikke kun din krop, men også din personlighed og alle de fantastiske ting, du bringer til verden omkring dig. Du er ikke alene, og der er altid hjælp at få, hvis du har brug for det. Jeg øsnker dig alt det bedste i fremtiden.
De bedtse hilsner
Kasper