Hej
brevkassespørgsmål af
Jonatan
9 år
Jeg 9år og skal snart på syghus og stikkes i ryggen jeg meget bange for nåle min plej far og plej mor tager med mig Men jeg så bange og jeg må ikke ha min mor med rigtig øv

Svar:
Hej Jonatan
Jeg kan godt forstå du er bange for at skulle stikkes. Det er der rigtig mange der er. Derfor er det også rigtig godt at dine plejeforældre, kan tage med, når nu din mor ikke kan.
Dem der arbejder på sygehuset er rigtig dygtige til at stikke. Nogle gange kan de faktisk være så dygtige til det at man slet ikke mærker noget.
Jeg ved at de ofte oplever både børn og voksne der er rigtig bange for at skulle stikkes, så hvis du fortæller at du er bange, kan de helt sikkert hjælpe dig.
Husk at sådan et stik heldigvis kun tager nogle få sekunder. Så selv om det måske kan komme til at gøre lidt ondt, så er det hurtigt overstået.
Held og lykkes med det.
Maya