hej
brevkassespørgsmål af
nanna
13 år
hej jeg hedder Nanna og jeg er 13 år jeg kan lige en fyr og han har en han er sammen med så jeg ved ikke hvad jeg skal gør

Svar:
Hej Nanna
Hvor er det dejligt at du har fundet en du er vild med, og samtidig er det bare vildt ærgerligt at han så allerede er sammen med en anden.
Det er en rigtig svær situation du står i, og jeg er ikke sikker på at der er så meget du kan gøre. Ved den her fyr godt at du er vild med ham? Og hvordan har han det med dig? Hvis han også er interesseret i dig, kan det selvfølgelig godt være at han er sammen med den "forkerte" lige nu, og så skal du da overveje om du skal prøve at gøre det klart for ham, hvordan du har det.
Hvis han, til gengæld, ikke rigtig giver udtryg for at have samme følelser for dig, så skal du nok overveje at "se den anden vej". Kærlighed kan være mega svær, for der er desværre ingen garanti for at de følelser man får for en anden bliver gengældt. Og hvis følelserne ikke bliver gengældt, så kan man ikke gøre eller sige noget bestemt for at tvinge dem frem. Så hvis du ikke har en klar fornemmelse af at han også er vild med dig, så tænker jeg du må se i øjnene, at det ikke skal være jer, der skal være sammen, lige nu.
Mange hilsner Tanja