Heh

brevkassespørgsmål

Heh

brevkassespørgsmål af
Daniel
15 år
Oprettet 5 år 7 måneder siden

Jeg er begyndt at få ondt i selve penis hovedet nogle gange om dagen selv i slap tilstand kan det gøre ondt oplevet 3 gange i dag at det gjorde ondt nogle gange kan det gøre så ondt det går helt op til maven, hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej med dig.

Det lyder rigtig ubehageligt, at du skal gå og have ondt flere gange om dagen og nogle gange have smerter, som lyder til at være ret voldsomme, hvis du kan mærke det helt oppe i maven.

Ud fra det du fortæller, så kan jeg desværre ikke fortælle dig præcis, hvad det er, der gør, at du har ondt, for der kan være flere forskellige årsager til det, du oplever. Derfor er jeg heller ikke helt sikker på hvad, der kan få smerterne til at stoppe igen, men det er altid en rigtig god idé at have god hygiejne ved at sørge for at vaske sig grundigt og også under forhuden, hvor der kan komme til at sidde snavs og sådan, som kan give noget irritation. Jeg er også lidt usikker på, hvor lang tid du har haft ondt på den her måde, så jeg tænker, at det måske ville være en rigtig god idé at tage til lægen og få en snak.

Nogle synes, at det kan være lidt pinligt at tage til læge med sådan nogle ting, og det er nok meget naturligt, når det handler om noget, man ellers ikke så tit snakker om med andre mennesker. Hvis du også har det sådan, så kan det måske hjælpe at huske på at læger er vant til sådan noget, og at de er der for at hjælpe én. Så selvom det godt kan føles lidt akavet at komme afsted, så er det på længere sigt måske bedre at få det overstået, så man kan få et svar og få noget behandling, hvis det er det, der skal til. Det er i hvert fald trist hvis du skal gå og have ondt, hvis man kan gøre noget for at få det til at stoppe. Samtidig kan du også overveje om du vil have det bedst med en kvindelig eller mandlig læge, og så spørge efter det, når du ringer og bestiller tid.

Jeg håber, at du har mod på at få et tjek ved lægen, og at I sammen kan finde en løsning, så du ikke skal gå og have ondt hele tiden.

De bedste hilsner

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål