Har mistet min ven
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej
Det er fordi min bedste ven er også min eneste ven, men nu har han fået en kæreste så han gider aldrig lave noget med mig mere. Vi pleger at være sammen næsten hver dag fordi vi begge to spiller musik men nu er vi måske sammen en gang om ugen fordi han hellere vil være sammen med hende. Hvad skal jeg gøre? Føler jeg har mistet ham så hvordan får jeg ham tilbage?

Svar:
Hej med dig,
Tusind tak for dit spørgsmål her ind til brevkassen!
Jeg kan sagtens forstå, at det er en svær situation, som du står i. Jeg kan nemlig sagtens forestille mig, at det kan være rigtig svært, når ens eneste og bedste ven får en kæreste, som han måske prioriterer højere end dig lige nu.
Først og fremmest synes jeg det er vigtigt at nævne for dig for dig, at jeg virkelig ikke tror, at din ven prioriterer hans kæreste over dig, fordi han ikke længere kan lide dig eller har lyst til at hænge ud med dig. Jeg tror snarere det handler om, at din bedste ven måske er meget forelsket i sin kæreste. Forelskelsen gør at han har et enormt behov for at hans være så meget sammen med sin kæreste som overhovedet muligt, og det behøver ikke have noget med jeres venskab at gøre. Derfor tænker jeg, at det er vigtigt, at du prøver at adskille hans forelskelse i sin kæreste fra hans lyst til at hænge ud sammen med dig.
Så måske skal du tænke det som en periode hvor han bruger mest muligt energi og tid sammen med sin kæreste, og så er det måske det der kommer til at fylde så meget at der ikke er tid til så meget andet.  Men dermed sagt betyder det ikke, at han ikke gerne vil være sammen med dig. Måske tænker han bare ikke så meget over det, fordi han er så forelsket.
Derfor tænker jeg, at når din bedste ven og hans kæreste måske er mindre nyforelskede, så vil han helt automatisk komme til at bruge mere tid sammen med dig igen.
Måske kunne være rigtig godt, hvis du fortalte din ven, at du er meget glad for at i er venner og faktisk frygter at miste ham helt som din ven.
Jeg håber meget på at du kunne bruge mit svar til noget!
De bedste hilsner fra Sara