Har jeg en normal pik?
brevkassespørgsmål af
Conrad
12 år
Hej jeg har et spørgmål, Jeg har et problem med min pik. Den gider ikke at trekke forhuden tilbage. Hvad skal jeg gøre? Skal jeg sige det til mine forældre? Vil det blive akavet? Ved de jeg onanere? Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej og tak for dit spørgsmål!
Det er helt naturligt at opleve, at forhuden ikke kan trækkes tilbage og det er heldigvis ganske ufarligt. Dog er det vigtigt at opsøge en læge, så han eller hun kan hjælpe dig med problemet.
Jeg kan godt forstå, at du synes det kan føles grænseoverskridende at snakke med dine forældre om den slags ting, og at du synes det er pinligt. Jeg tror dog, at dine forældre vil blive rigtig glade for, at du vælger at dele det med dem. Hvis du har mod på det, så synes jeg, at det vil være en rigtig god idé at sige det. Du kan enten vælge at fortælle det til dem begge eller blot vælge en af dem, hvis du synes det er mindre pinligt.
Jeg kan ligeledes godt forstå, at du ikke har lyst til at vide, at du onanerer. Dog er dette helt naturligt for drenge i din alder og det er der intet unormalt i. Hvis du ikke har lyst til at dreje samtalen ind på den slags, kan du i stedet vælge at sige, at du har opdaget det, da du var i bad og skulle vaske dig. Jeg tror dog ikke, at du skal være nervøs for, at de spørger ind til dette.
Held og lykke med det hele!
Mvh
Mathilde fra Cyberhus