Har ingen tilbage...:(
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej kære CH Jeg er denne her dreng på 15 år Og efter jeg har fået kæreste på har jeg lidt mistede alle folk omkring mig har ingen venner tilbage som skriver til mig eller intresesere sig for mit liv.. har kun min kæreste og ved virkelig ikke hvorfor og hvad der er sket:/ før jeg mødte hende skrev jeg med ret mange piger (os bare som venner) men har hun ik været særlig vild med så har haft slettede et par stykker og det har så gjort jeg sider her uden og have nogen tilbage:/ Hvad gør jeg??

Svar:
Kære du
Jeg tror mange kan genkende det du fortæller. Når man finder en dejlig kæreste, kan man let komme til at trække sig fra de venner man ellers har omkring sig. Særligt når din kæreste så har været ked af nogle af de venner du har skrevet med. Så kan man godt komme til at miste kontakten.
For venner er ligesom så meget andet i livet. Noget der skal plejes. Ligesom en plante der skal vandes for at leve, skal venskaber holdes ved lige med interesse. Hvis du har trukket dig, og ikke ligefrem slettet nogle af dine venner, tænker det er meget naturligt at jeres relation er blevet meget mindre.
Jeg tænker det bedste du kan gøre, er at række ud efter dine gamle venner, og sige tingene ligeud. Sig at du savner dem, og at du godt kan mærke at du har været fraværende i et stykke tid. Særligt dem du har haft slettet bliver du nok nødt til at give en forklaring. At du følte du var nødt til at slette dem, fordi jeres venskab gjorde din kæreste ked af det.
Mange oplever det her med at alting bliver anderledes, når man får en kæreste. Man kan blive helt væk i sit forhold til kæresten, og så er det som sagt let at miste kontakten med alle andre. Jo flere gange man prøver det, jo bedre bliver man til at minde sig selv om at man også lige skal huske vennerne. For de bliver der ikke bare af sig selv. Ligesom du har oplevet en masse med din kæreste, så er dine venners liv også fortsat. Så det at de ikke længere kontakter dig, behøver ikke betyde at de ikke kan lide dig mere. De har måske bare flyttet fokus over på noget andet, fordi du ikke længere viste interesse.
Så altså...ræk ud efter dem, og sig det som det er. Det du skriver i dit brev her, er meget åbenhjertigt og tydeligt. Ikke alle af dine venner vil måske have lyst til at genoptage kontakten. Men mon ikke nogen vil? Det bedste du kan gøre er at give det en chance.
I forhold til din kæreste, der måske ikke vil bryde sig om, at du vi have kontakt til pigevenner igen, bliver du nødt til at forklare hende hvordan du føler. At du savner relationen til dine gamle venner. At du har brug for at have venner ud over din kæreste. Igen noget de fleste mennesker har behov for, så det er altså ikke mærkeligt.
Gode hilsner
Elisa