Har brug forben kæreste

brevkassespørgsmål

Har brug forben kæreste

brevkassespørgsmål af
Jonas
15 år
Oprettet 4 år 6 måneder siden

er det kun mig som føler sig ensom når man ikke har kærste mere og jeg har ikke så meget venner og har virkelig brug for en nye kæreste

Svar:

Hej med dig.

Tak for dit spørgsmål.

Nej det er bestemt ikke kun dig, der oplever følelsen af ensomhed når man bryder med en kæreste. Det er en helt naturlig følelse, særligt når man går fra at tilbringe meget tid med en person til pludselig enten slet ikke at se personen længere, eller til at se personen mindre end man plejer.

Jeg kan godt forstå du gerne vil have en kæreste, det er nemlig en dejlig følelse og jeg er sikker på det nok skal komme igen en dag.

Du nævner at du ikke har så mange venner, og derfor gerne vil have en kæreste, men måske det alligevel er dine venskaber du skal arbejde med til en start? Gode venskaber kan også være med til, at hjælpe på den ensomhedsfølelse, som man kan blive ramt af, fordi man føler sig, som en del af et fællesskab. Det er altid dejligt at have gode venner, der bakker en op og støtter en lige meget hvilke udfordringer man møder i ens hverdag. De kan hjælpe med at tale tingende igennem, trøste, opmuntre, få dig til at se tingene fra en anden vinkel eller blot lade dig glemme de trælse ting for en stund, hvilket virkelig er rart.

Derudover kunne man igennem sine venners venner være så heldig, at møde en ny potentiel kæreste, og det vil bestemt ikke være dårligt.

Er der måske en eller flere fra din klasse, som du kunne tænke dig at opbygge en venskabelig relation til? Måske er der nogen fra din klasse, som har de samme interesser som dig, og som du kan foreslå, at i kan samles om. Det kan fx være sport, spil eller en god film.

Det kunne også være der var et klubtilbud på din skole eller i den kommune du bor i, hvor man kunne få en masse nye venskaber. Hvis du er i tvivl om sådan et tilbud findes kan du måske google det, spørge din klasselærer, skolevejleder eller få dine forældre til at undersøge det?

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Hilsen Helene

Helens billede
Helene fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål