Han så cute
brevkassespørgsmål af
Smilla
12 år
Jeg har fået verden s bedste pleje lillebror men jeg alså i chock hvordan kan man være så dygtig når man 10år han har spare op til en symaskine og en dag have han lavet en coby jakke mega fed han brugt os 2 timer men den kunne ligeså godt ligne en fra butik han er populær i sin nye klasse og meget fremme på mange områder men nu kommer så det store dilemma ... og jeg jo blive forelske i min egen pleje lillebror (indlæg redigeret af Cyberhus-teamet)

Svar:
Kære du.
Jeg vil lige starte med at skrive, at jeg har slettet noget af dit spørgsmål, da det var beskrevet på en måde, som kan være grænseoverskridende for andre at læse.
Det må være rigtig dejligt for dig, at du har fået en plejelillebror som du er rigtig glad for. Men som du selv skriver, så lyder det til, at du måske er blevet lidt for glad for ham og måske endda er blevet forelsket i ham, og at I har lavet nogle seksuelle ting sammen, som I egentlig ikke burde. Og jeg er egentlig meget enig med dig. Jeg tænker heller ikke, at det er så godt det, I laver af to årsager. For det første, så er I begge meget unge i forhold til at have sex og lave andre seksuelle ting med hinanden. Det er helt naturligt at være nysgerrig på sex, og synes at det er spændende. Og det er meget forskelligt, hvornår man er klar til at have sex, men gennemsnit af de danske unge har først deres seksuelle debut som 16 årig. For de fleste er det en meget stor ting at have sex, fordi det er meget intimt og privat, og derfor kan man hurtig komme til at fortryde og overskride sine grænser, hvis man ikke helt føler sig klar. Og når I er så unge som I er, så kan jeg godt frygte lidt, at I gør noget, som I vil fortryde senere. Så selvom at det måske føles meget rart, det som I har lavet, så kan I hurtigt komme til at overskride både jeres egne grænser, men også hinandens.
For det andet så tænker jeg, at det er lidt problematisk, at det er din plejebror, og egentlig "familie". Der er som sådan ikke nogle love eller regler om man må have sex med plejesøskende, men man kan sammenligne det lidt med et fætter-kusine forhold. Det er heller ikke ulovligt, men det kan være noget rod, fordi det ikke er almindeligt, at man har seksuelle forhold i en familie. Derudover hvis det går galt mellem hinanden, så er man stadig tvunget til at se hinanden, og det kan være rigtig træls.
Så.. Jeg tænker, at det bedste du kan gøre, det er simpelthen ikke at lave mere seksuelt med din plejebror. Hvis du mærker, at du har en lyst til det, så prøv at holde dig lidt fra ham. Hold dig beskæftiget med noget andet. Det kan godt lyde som om, at du er meget fascineret af ham, og det er meget almindeligt, at man kan få følelser for personer, som man ser op til. Men de følelser snyder lidt, fordi de betyder ikke nødvendigvis, at man er forelsket, men følelserne kan nok nærmere være et udtryk for, at man er fascineret af personen. Og det er helt okay at være, men man behøver ikke at handle på de følelser, og altså gøre noget i forhold til personen.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar. Kig endelig forbi vores chat, hvis du har brug for at tale med en voksen rådgiver om hele dit dilemma.
Mange hilsner Pernille