Han har ikke svaret på mine messenger i mere end 1 uge nu!
brevkassespørgsmål af
Phetphailin
16 år
Hej Cyberhus, jeg er en pige på 16, og er "lidt" lunt eller forelsket i en dreng fra min klasse (lige blevet flyttet ind til vores klasse), og vi havde kun kendt hinanden i knap nok 2 måneder. Og vi havde næsten slet ikke snakket sammen eller noget i skole. Men han smilet til mig!
Her i sommerfeiren havde jeg besluttet mig, at jeg skulle skrev til ham på messenger. Og han svaret mig faktisk nogenlunde hurtigt. Men nogle dage senere (udfra hvad han havde skrevet til mig) virkede lidt fraværende og lidt koldt på en måde.
Men nogle dage senere spurgte jeg ham, om måske har han lyst til mødes, altså sammen med mig (men det var altså min venindes ide, at jeg skulle prøve). Og han skrevet så tilbage, at havd skulle lave? Men han skrevet ikke ja.
Et par dage senere skrev jeg så tilbage, at hvis han har ikke lyst, så det er helt okay, men han skrev så tilbage, at han ved bare ikke, hvad vi skal lave. Han skrevet endda også, at det blive nok lidt akavat, men det går tænke han. Og siden den dag, skrev han ikke TILBAGE! hvad vil det betyde? han er meget forvirret for tiden. Og mine følelser er også lidt forvirret for tiden mht. ham.
Jeg mit spørgsmålet er:
Hvad vil det sige, eller betyder, hvis en dreng ikke svare på mine messenger. Altså han er ikke så meget aktivt på online/ sociale medier. Jeg kan sådan lide ham, selvom vi har ikke snakket sammen "endnu" i virkeligheden, men han virker meget sød og rar. Jeg forstår bare ham ikke, altså han kan sagten skrive, at han har tralv eller noget ligende til mig, så jeg ved, at han ikke hader mig og sådan eller prøver, at undgå mig. Jeg ved det helt ærligt ikke, hvad jeg skal gør, når han nu ikke svaret på mine messenger. Jeg føler mig, at han prøve at undgå eller sådan. Jeg synes ikke, at vores sidste samtale var dårligt, eller påvirket ham noget, altså sådan, at han blev sur på mig. Ud fra vores sidste samtale synes jeg, at vi skrev faktisk okay sammen. Han havde ellers mærkedet et hjerte på en af mine messenger. Og hvad vil det betyde? Og nu gider han ikke skrive til mig!
Venlig hilsen Phetphailin

Svar:
Hej Phetphailin,
Hvor er det dejligt, at du har fundet en sød dreng, som du godt kan lide. Forelskelse er en skøn ting, men det kan også være rigtig forvirrende, fordi alle ens følelser er rundt på gulvet. Fedt at du er sprunget ud i det og har skrevet til ham.
Det lyder til, at I har haft en god snak sammen over Messenger, hvor han også har vist interesse, og været meget åben og ligefrem omkring, hvordan han har det. Han har helt ret i, at det godt kan være lidt akavet, når man mødes første gang alene, indtil man lige føler sig tryg og tilpas i hinandens selskab. Sådan som jeg forstår dig, så er du i tvivl om, om han pludselig ikke har lyst til at mødes alligevel. Det tænker jeg ikke.
Det tyder på, at der måske er opstået lidt forvirring mellem jer. At han har prøvet at spørge dig efter et forslag til noget I kunne lave sammen, og at du så har trukket lidt i land og sagt, at det er okay, hvis han ikke vil, og at han så egentlig har sagt (igen), at han gerne vil, men at han bare ikke har nogle idéer til, hvad I kunne lave. Altså: Han gerne vil mødes med dig og lave noget sammen, men han ved bare ikke lige hvad, og derfor lægger han op til, at du skal komme med et forslag, som han kan sige ja til. Derfor skal du på banen nu og komme med nogle gode forslag til noget, som kunne være hyggeligt at lave sammen, og hvor I kan lære hinanden lidt bedre at kende. Her er nogle forslag, men det kan også være noget helt andet:
- Gå en tur sammen
- Se en film, evt. i biografen
- Spille et spil
- Shoppingtur
- Lave noget mad sammen - bage en kage, bage pandekager, lave en picnickurv
- Cykle en tur sammen
Jeg håber, at du kan finde på noget, så du kan få svaret ham og I kan mødes. Jeg ønsker alt det bedste herfra.
Venlig hilsen
Jeanette