Ham❤️...
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej
Så idag var der en der sagdd han kunne lide mig og jeg blev så glad fordi jeg også kunne li hamm.....men efter det blev det hele akavet og han lavede nogle jokes som gjorde lidt ondt indeni. Bagefter sagde han at der var ingen der skulle hide det for der var mange af hans vebner som jeg ikke kender der hder mig. Det forståd jeg ikke da de ik kender mig men han sagde det var en hemmelighed.... Senere sagde han at han kun kunne lide mig lidt og det var ret pinligt efter jeg havde sagt jeg virkelig godt kunne lide ham. Det er virkelig frustrerende og jeg har så ondt i maven over det for jeg ka så godt lide ham.
Tak på forhånd

Svar:
Kære dig
Først og fremmest vil jeg fortælle dig, at jeg synes, du er virkelig modig. Det kræver mod at fortælle det til den, man er forelsket i. Når man gør det, gør man sig selv sårbar over for den anden. Den anden får nemlig mulighed for at gengælde følelserne, men også for at såre dem.
Jeg kan godt forstå, at du efterfølgende har haft det skidt og haft ondt i maven. Måske fortryder du, at du har fortalt ham om dine følelser. Det er meget normalt at have sådan nogle tanker, når ens crush ikke fortæller åbent om sine følelser.  Man kan føle sig enormt blottet og sårbar bagefter. Det er vigtigt for mig at fortælle, at det er virkelig modigt, at du har fortalt om det. Måske kan det hjælpe dig at tænke på, hvor modig, du har været.
Jeg kan godt forstå, at du synes det er ubehageligt, når han efterfølgende joker med det hele. Umiddelbart tænker jeg, at joksene kan skyldes, at han er usikker. Nogle mennesker bruger humor til at beskytte sig selv, når de ikke helt ved, hvad de skal gøre.
Ligesom dig undrer jeg mig over, at han fortæller, at hans venner hader dig, og at det er en hemmelighed. Det lyder lidt mystisk, at de skulle hade dig, når de aldrig har mødt dig. Det kan selvfølgelig være, at vennerne ikke bryder sig om, at han har en kæreste. Dog tror jeg, at det kan dreje sig om noget helt andet; nemlig om ham selv og hans egne følelser. Derfor tænker jeg, at det kunne give dig nogle svar at snakke med ham  om, hvorfor vennerne ikke kan lide dig, når du aldrig har mødt dem. Det ville også give dig mulighed for at spørge ind til hans følelser.
Jeg håber, at du får en god snak med ham, som kan give dig nogle svar.
De bedste hilsner Emilie