Halvt inde
brevkassespørgsmål af
Julie
14 år
For 4 dage siden lagde jeg nøgen sammen med min kæreste. Vores kønsdele lå op mod hinanden (han var IKKE inde) men han kom på den nederste del af min mave. Kan jeg blive gravid af det?

Svar:
Hej Julie
Godt du skriver når du bliver i tvivl.
Hvis din kæreste ikke var oppe i dig, og han kun kom på den nederste del af din mave, er det ikke noget du kan blive gravid af.
Sæden, og sædcellerne skal op i dig, for at de kan finde vej mod din livmoder og befrugte et æg. Ud fra det du fortæller, er jeg er sikker på du ikke er gravid.
Jeg ved ikke om dig og din kæreste har haft sex. Altså samleje, hvor han har været oppe i dig? Det lyder i hvert fald som om I er meget tæt på? Husk nu at sørge for at passe på dig selv og hinanden. Altså ved at bruge en eller anden form for prævention. P-piller beskytter rigtig godt mod graviditet, og kondom beskytter både mod graviditet og kønssygdomme. Så se lige at få kigget lidt nærmere på hvordan du vil beskytte dig, så du ikke skal gå og være så bekymret for om du bliver gravid.
Mange hilsner Julie