For høj?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej : )
Jeg er en pige på 15 år som er 175 cm høj. Jeg synes det er rigtig irreterende for alle de andre fra min klasse er meget lavere!
Når jeg mødre nye mennesker er det første de siger næsten altid "ej hvor er du dog høj" og det bliver jeg rigtig ked af hver gang!
Ved du om der er noget jeg kan tage for at stoppe med at vokse ?
Min læge har sagt at jeg bliver 176 cm høj men min familie siger
hele tiden at de tror jeg bliver højere og det vil jeg altså bare ikke!!
Håber virkelig du kan hjælpe mig ! : )

Svar:
Kære pige 15 år.
Du spørger om jeg kender noget der kan stoppe din vækst - og nej det gør jeg desværre ikke .
Jeg kan sagtens forstå at du er ked af at blive mødt med kommentarer om din højde - det er jo kun en ydre ting og siger ikke noget om hvordan du har det indeni.
Jeg forstår personligt hvad du oplever med din højde - sådan helt på egen krop, da jeg selv målte 184 cm. da jeg var 13 år og dengang var næsten ingen piger så høje.
Jeg ved ikke om det kan trøste dig, at fortælle at det med årene kommer til at føles mindre relevant, hvor høj man er.
At så meget andet i livet kommer til at betyde meget mere for dig og at mange i virkeligheden har det modsatte problem - at de er kede af at være for lave.
Mange vil misunde dig din højde vil du opleve og efterhånden tænker jeg at du forliger dig selv med det.
Men kunne du måske få mod til at sige til dem der møder dig med "ej hvor--" ja og bortset fra det har jeg det sådan -----??
Held og lykke med din proces.
De bedste hilsner
Else Marie