Inden du selv stiller et spørgsmål

Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål

OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.

For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her

Hævet tandkød mellem 2 tænder

brevkassespørgsmål

Hævet tandkød mellem 2 tænder

brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
Oprettet 5 år 6 måneder siden

Hej, jeg har i et par dage nu (hvad jeg lige har tænkt over i hvert fald) haft nærmest en “prik” eller mindre område mellem to tænder, som er lidt hævet. Både foran og bagved. Jeg kan sagtens mærke det begge steder. Hvad kan det være? Det gør ikke ondt, og det generer ikke, men jeg synes det er underligt, at det er både på den ene og anden side.

Svar:

Hej

Tak for dit spørgsmål om dit tandkød. Det er rigtig svært at svare dig sikkert, da jeg jo ikke kan se på dit tandkød her i brevkassen.

Umiddelbart tænker jeg, at det er en lokal betændelse i tandkødet. Det kan komme, hvis du har stukket dig eller ridset dit tandkød eller har et sted, hvor maden sætter sig fast. Men det kan også være en slags virus - som en slags forkølelsessår - der kan starte eet sted og flytte sig lidt rundt i munden.

Det er en god ide at børste forsigtigt, men grundigt. Bruge tandtråd. Men det er for svært at gætte kvalificeret på, hvad det kan være.

Jeg tænker, at det fornuftige er at gå til tandlæge og spørge.

Med venlig hilsen

Niels, tandlæge

nielshansens billede
Niels fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål