Hår på skamlæber
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej ved godt alle får hår dernede men er det normalt også at få det på skamlæberne? Altså synes det lidt meget, er det normalt og kan man evt. barbere det væk?

Svar:
Hej med dig.
Tak for dit spørgsmål. Kønsbehåring kommer i meget forskellige mængder og farver og former og ja, det er meget normalt for piger at få hår på kønslæberne. Hvis du syntes, at det er lidt for meget, kan du godt fjerne noget af det. Det er der rigtig mange piger/kvinder der gør. Det kan både gøres ved barbering og med voks. Hvis man barberer hårene væk, vil de hår der kommer ud bagefter være mere genstridige og man skal holde det nede mange gange om ugen. Hvis man bruger voks, vil hårene der kommer ud være blødere og det holder i længere tid, men det kan gøre rigtig ondt.
Husk, at det er dit hår og du skal bare barbere eller beholde den mængde som du syntes passer til dig.
Jeg håber at du kunne bruge svaret til noget.
Hilsen Marie