Hår jeg ikke har men de andre har
brevkassespørgsmål af
Gitte
12 år
Jeg er den eneste der ikke har hår på tissekone men det er mig der kom først i puberteten men nu har de alle sammen hår

Svar:
Hej Gitte!
Det er rigtig forskelligt fra pige til pige, hvor hurtigt de udvikler sig, når de kommer i puberteten. For nogle går det stille og roligt, og for andre går det rigtig hurtigt. Det er også lidt forskelligt, hvornår man f.eks. får hår forskellige steder på kroppen. Derfor tænker jeg ikke, at der er noget at være bekymret for. Det skal nok komme på et tidspunkt, bare giv det lidt tid.
Når det så er sagt, så kan jeg godt forstå, hvis du synes, at det er lidt træls at være den eneste, som ikke har fået hår på sin tissekone. Det er ikke rart at føle sig udenfor, men jeg er sikker på, at du nok også skal få det snart. Og jeg tænker også, at selvom du måske lige nu synes, at det er træls at være den eneste, så kan der også være nogle af de andre, som ville ønske, at de var dig. Når man er i din alder, og der sker så meget i ens krop, så kan man nemlig hurtigt blive usikker på noget, som andre måske slet ikke tænker over. Og hvis man ikke snakker med sine veninder om de ting, man er ked af eller usikker på, så kan man hurtigt komme til at tro, at man er den eneste, som kan have det sådan.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar! Hvis du har brug for en snak om alt det, som kan fylde, når man er på din alder, så kom endelig forbi vores 1-1 chat!
De bedste hilsner
Amanda