Gymnastik!:)
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej! Jeg er en pige, på 14 og har gået til gymnastik hele mit liv, men til en trænning kom jeg alvorligt til skade med min nakke.:( Og blev kørt med ambulance:( Jeg fik at vide at jeg ikke måtte gå til gymnastik mere, hvis jeg fik et knæk i nakken igen, så kunne det blive livsfarligt!!! Hvad skal jeg gøre gymnatik er hele mit liv! Håber du kan hjælpe!:) Knus en gymnast<3

Svar:
Hej med dig
Jeg er ked af at høre om dit uheld, der forhindre dig i at dyrke den sport du brænder for. Men du fortæller også, at du har trænet gymnastik hele dit liv og det er en fryd for mine øre at høre, da det vil gavne dig det meste af det liv du har foran dig.
Men hvad gør du så, når du ikke kan dyrke gymnastik, med en nakke du skal passe på?
Min første tanke er, at det vil være rigtig godt at tale med enten din læge eller en fysioterapeut om, hvad du egentlig kan træne uden at risikere mere med din nakke.
Jeg kunne godt tænke mig, at anbefale dig en sportsgren, men du har brug for at få et overblik over, hvad din nakke egentlig kan tåle. Måske kan du tåle at træne gymnastik, hvis det foregår stille og roligt og måske hvis du ikke træner bestemte øvelser. Måske kan du slet ikke tåle noget der skaber ryk i kroppen - som for eksempel løb.
Så det er svært for mig at anbefale dig andet lige nu, end at gå til din læge eller en fysioterapeut.
Jeg håber det bedste for dig og - giv ikke op. Der er helt sikkert noget du gerne må træne uden at risikere noget slemt og som du vil syntes er sjovt.
Bedste hilsner
Claus