Gravid? Ikke gravid?

brevkassespørgsmål

Gravid? Ikke gravid?

brevkassespørgsmål af
Tvivlende pige
19 år
Oprettet 4 år 4 måneder siden

Jeg er tvivl om jeg kan blive gravid i mens jeg er på piller, har ikke haft min menstruation længe. Så virker p pillerne stadig som de skal eller skal jeg have min menstruation inden?

Svar:

Hej,
Hvis du tog p-pillerne på 1. menstruationsdag den gang du startede, og har taget pillerne på et fast tidspunkt hver dag uden glemte piller, er der en minimal risiko for at du er gravid, da p-piller er en meget sikker preventionsmetode. Hvis du er i tvivl, eller nogle gange har glemt nogle piller, ville jeg dog købe en graviditetstest i supermarkedet eller på apoteket for en god ordens skyld :-)

Mvh Mari

Maris billede
Mari fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål