Gravid eller bare latterlig?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Mig og min kæreste var i bad sammen for et stykke tid siden, 2-3 uger siden cirka. Da vi var i bad, gav jeg ham et handjob, da jeg vendte mig om pga jeg skulle have shampoo til mit hår, onanerede han videre. Det ender med at at han kommer på mig i min røv-sprække. Jeg tissede efter vi var i bad, ved ikke om det har en betydning? Jeg venter så på at få min mens, som så skulle have kommet for 3-4 dage siden. Den er dog uregelmæssig men alligevel bliver jeg så bange af tanken da jeg ikke vil være gravid.

Svar:
Hej Anonym
Jeg synes helt sikkert ikke du er latterlig. Man kan let blive nervøs og bekymret, når nu menstruationen ikke er kommet endnu.
Når det så er sagt, så er jeg ret sikker på at du ikke er gravid. Der skal nemlig meget mere til, end det du fortæller. Det er ikke sådan at sædcellerne selv går amok, og kravler fra din røvsprække, og op i dig. Han skal altså helst komme oppe i dig, for at sædcellerne skal have en "chance".
Når din menstruatition i forvejen er uregelmæssig, tænker jeg bare det er det du oplever. Hvis der går mange dage, eller måske et par uger endnu, uden at din menstruation kommer, så tag en test, for en sikkerheds skyld. Men jeg er altså ret så sikker på at du ikke er gravid.
Mange hilsner Julie