Gravid?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hejsa jeg er bange for jeg er gravid..
Mig og min kæreste havde sex her den anden dag. Jeg er ikke på piller, men jeg skal snart. Så vi bruger kondom. Men her den anden dag, da vi var færdige sagde han til mig efter, at der var noget hvidt snask uden på kondomet.. Jeg ved ikke om der var gået hul på drt eller om det kan være kommet fra mig?
Han er en der bekrymer sig rigtigt meget for om jeg bliver gravid så vi købte en fortrydelsespille - jeg tog den godt nok ikke, for jeg tænkte at der ikke var noget, men jrg fortryder det lidt nu..
Jeg fik min mens 2 dage efter vi havde sex, så jeg var ikke i min frugtbare periode. Men det  er vel først min næste mens jeg kan se det på? Jeg har købt en gravidisitetstest, men den kan jeg først tage 6 Dage inden min næste ventede mens.
Tror i der er en chance for jeg er blevet gravid?

Svar:
Hej Anonym
Godt du skriver når du er nervøs, og går med de her tanker. Jeg vil gå direkte til dit spørgsmål og svare at jeg tænker der er meget lille risiko for at du er gravid.
Det hvide din kæreste har set kunne være sekret som udskilles fra kirtler i din skede. Det er et helt naturligt smøremiddel, som udskilles fra kirtler i skeden i forbindelse med sex.  En anden mulighed kunne være udflåd. Så jeg tænker sagtens der kan være en god forklaring på det din kæreste så.
Men endnu vigtigere er det at du siden har haft din menstruation. Når du har det, kan jeg ikke umiddelbart se det er muligt for dig at være gravid.
Du kan selvfølgelig afvente og tage graviditetstesten, som det er anvist på pakken, for at være helt sikker, men jeg tænker ikke du behøver bekymre dig.
Gode hilsner fra Elisa