Gravid?

brevkassespørgsmål

Gravid?

brevkassespørgsmål af
MA
17 år
Oprettet 2 år 7 måneder siden

Hej brevkasse, Mit spørgsmål er om sæd kan kravle ind i skeden og gøre en gravid? - han var ikke i ''nærheden'' af åbningen da han kom, er bare i tvivl om det kan have løbet ind i skeden da han kom ud over min mave, lår og tissekone. Mvh MA

Svar:

Hej MA

Tak for dit spørgsmål her i brevkassen.

Først og fremmest vil jeg lige slå fast, at du ikke er den eneste, der har været i tvivl om det her spørgsmål. Så det er meget normalt at være usikker på, om man kan blive gravid, selvom han ikke kommer i din skede under sex.

Det korte svar er, at sæd ikke kan kravle. Han skal komme i din skede, for at du kan blive gravid. Der er en meget lille sandsynlighed for, at sæden kan være kommet ind i din skede og gjort dig gravid ud fra det, du skriver. Hvis du har tørret eller vasket sæden af, efter han kom på dig, er sandsynligheden endnu mindre.

Hvis du stadig har brug for afklaring, er det altid en mulighed for dig at tage en graviditetstest. Så er du i hvert fald på den sikre side.

Jeg håber, du kan bruge mit svar. Husk at du altid er velkommen til at skrive herinde igen, hvis du har flere spørgsmål.

De bedste hilsner
Matilde

Matilde fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål