god til at tegne
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Lise. Jeg ville bare høre dig hvordan jeg kan blive rigtig god til at tegne. Jeg ville helt vildt gerne lære at tegne super super super super flot, har du mon nogle ideer?.

Svar:
Hej
Tak for dit spørgsmål. Det er dejligt, du har lyst til at lære at tegne. Nu ved jeg ikke, hvilke motiver, du har lyst til at prøve kræfter med. Men du kan vende tilbage med dine ønsker.
Jeg har fundet et link til klassisk tegning - det er en teknik du kan bruge til alle motiver.
Lys og skygge er vigtige begreber i tegning, det kan du se lidt om her.
Endelig er der krydskontur, hvor man lærer at lave formen ved at tegne på "kryds og tværs"
Det er meget vigtigt, du finder et motiv, du har lyst til at lære at kende, og helst ikke et du kender for godt. Det handler nemlig om, at øve sig i at se, hvor dan det er i virkeligheden. Derfor er det vigtigt, at du øver dig i at måle.
Du kan finde mere inspiration i Kunstværkstedet under materialer.
Hvis du har lyst kan du lægge nogle af dine tegninger ind i tegn selv, så vil jeg meget gerne kommentere dem, og hjælpe dig videre.
Rigtig god fornøjelse
Fra Lise