Glans gør ondt Lærke svar

brevkassespørgsmål

Glans gør ondt Lærke svar

brevkassespørgsmål af
Dreng med glans problemer
14 år

Jeg fik af vide af Lærke at jeg skulle uddybe. Nej jeg er ikke omskåret og der er ingen problemer det gør kun ondt hvis min glans kommer i kontakt med noget. Mit tidligere post som Lærke svarede: Hej CyberHus jeg er en dreng på 14 år der har et problem med min glans. Den er virkelig øm så jeg kan ikke røre ved den. Det betyder også at jeg ikke kan have sex med min kæreste. Jeg har haft dette problem I nu 4 år altså siden jeg var 10 og først nu har jeg fået mod til at skrive og spørge om hjælp. Jeg håber i kan hjælpe mig!

Svar:

Hey Dreng

Jeg har lige tjekket svaret fra Lærke, og din opdatering.

Som jeg forstår dig oplever du ikke nogen af de problemer, som Lærke nævner. Udelukkende ømhed/smerte ved berøring?

Glansen er meget følsom hos de fleste fyre. Hos nogle endda så følsom at det kan være direkte smertefuldt at røre ved den. Ømheden og smerten ved at røre ved glansen, skal gerne forsvinde, når man kommer i puberteten. Og når jeg siger forsvinde, betyder det ikke at glansen bliver uden følelser. For langt de fleste, er glansen meget følsom, hele livet. Men det skal ikke blive ved med at gøre ondt.

Det korte af det lange er at det er svært at sige, om den er ømhed/smerte er helt naturlig, eller om der er noget galt, uden at undersøge det fysisk. Så det korte af det lange er, at du nok bør overveje at snakke med din læge.
Jeg kan godt fornemme, at du kunne få et bedre svar, uden at skulle i kontakt med din egen læge. Men det kan du altså ikke. Vil du være sikker, på hvad det her handler om må du afsted til lægen.

Ja, det er ufedt, at skulle bukserne af foran lægen. Men for lægen er det intet pinligt eller akavet ved det. Det er fuldstændig lige så almindeligt som en mekaniker der tjekker moteren på en bil.

Det lyder som om det her fylder rigtig meget for dig, og det kan jeg virkelig godt forstå. Derfor må mit bedste råd til dig, også være at få en tid hos din læge, og få det tjekket.

Mange hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål