At give sig selv fingeren
brevkassespørgsmål af
Hannah
12 år
Hej jeg er en pige på 12 år jeg har givet mig selv fingeren mange gange nu og nyder det men sagen af den er at jeg ikke har fået mit 12 års stik eller 12 og el halvt års stik og jeg ved ikke sådan rigtig om det er seriøst eller noget men jeg ville bare spørge for at være på den sikre side

Svar:
Hej Hannah
Dejligt at du har rigtig gode erfaringer med at onanere. Onani er en sund metode til at lære din krop og lyst bedre at kende, så det er bare positivt, at du nyder det.
Jeg må indrømme at jeg er i tvivl om hvad det er du spørger om. Du nævner vaccination, og jeg tænker du måske spørger om hvorvidt det er et problem at du er begyndt at onanere inden du har fået din 12-års vaccine.
Lige meget om det gælder den almindelige 12-års vaccine, som man får som en del af børnevaccinationsprogrammet eller om du tænker på hpv vaccine, så er svaret det samme.
At du er begyndt at onanere før de her vacciner er fuldstændigt ligegyldigt, så du kan sagtens fortsætte uden bekymringer.
Mange hilsner Pedro