G-streng
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej, jeg er 15 og vil bare lige spørge om det er normalt at gå med g-streng i min alder. Jeg har overhovedet ikke tænkt mig at fortælle det til min mor, men jeg ved bare ike hvor jeg skal gemme dem. Desuden synes jeg det utrolig pinligt at købe dem, så jeg er kinda stucked. Jeg vil gerne have g-streng, da JEG HADER når man kan se underbuksestregen. Need help;)

Svar:
Hej
Det er helt normalt at begynde at eksperimentere lidt med ens tøj som 15-årig, og det er heller ikke unormalt at gå med g-streng.
Det kan godt føles pinligt at skulle købe g-streng, men hvis du gerne vil prøve, er det bare om at gøre det. Du kan evt. købe det et sted med en selvbetjeningskasse, så der ikke er nogen, der ser dit køb. Jeg vil råde dig til at starte med bare at købe en enkelt i et neutralt design, og så se, om det er noget for dig. For nogen føles det ubehageligt at gå med, andre synes det er rarere end almindelige underbukser.
Hvis du ikke vil fortælle det til din mor, kan du vaske den i hånden og så lægge den et sted hvor din mor ikke kigger. Eller smide den til vask som almindeligt, og så se, om din mor kommenterer på det. Du kan også overveje at fortælle hende, at du har købt en g-streng. Hun finder sandsynligvis ud af det på et tidspunkt under alle omstændigheder, og det er heller ikke umuligt, at hun vil kunne se det på dit tøj (når det nu er underbuksestrengen du gerne vil af med).
Med venlig hilsen
Luna